dropshipping

Co to jest dropshipping i jak na nim zarobić?

Rozmaite narzędzia i nowoczesne modele sprzedaży znacząco ułatwiają efektywne prowadzenie sklepu internetowego. Sprzedawcy mają m.in. możliwość skorzystania z funkcjonalności znanej jako dropshipping. To specyficzny model logistyczny, w którym cały proces dostawy towaru przenoszony jest na dostawcę. Założenie e-sklepu posiadającego integrację z hurtownią dropshipping może znacząco ułatwić jego prowadzenie. Na czym to tak naprawdę polega?

Co to jest dropshipping?

Dropshipping działa w oparciu o bardzo prosty mechanizm. Sprzedawca ogranicza się jedynie do gromadzenia zamówień, przekazywanych nastepnie dostawcy – którym najczęściej jest hurtownia. Odpowiada on za przesłanie towarów zakupionych w sklepie sprzedawcy, dzięki czemu właściciel e-sklepu nie musi sam zajmować się kwestiami logistycznymi. W prezentowanym modelu kluczowe znaczenie ma odpowiednia reklama, a tym samym podjęcie działań mających na celu przyciągnięcie do sklepu jak największej liczby klientów. Można to osiągnąć m.in. przez kampanie AdWords, integrację z porównywarkami cen, pozycjonowanie SEO czy reklamy graficzne w Google, a także e-mail marketing, współpracę z blogerami czy działalność w social media. W interesie sprzedawcy leży pozyskiwanie klientów, a tym samym generowanie dużego ruchu na stronie. W ten sposób można bardzo dobrze wykorzystać model dropshippingu do odniesienia wymiernych korzyści.

Zalety dropshippingu

Dropshipping pozwala na znaczące obniżenie kosztów prowadzenia e-sklepu. Sprzedawca może znacząco ograniczyć wydatki firmowe, ponieważ nie potrzebuje magazynu do przechowywania towaru. Kapitału finansowego nie trzeba też inwestować w produkty, ponieważ te dostępne są w zewnętrznym magazynie hurtowni. Ryzyko finansowe dropshippingu są niskie, co pozwala na rozpoczęcie działalności nawet ze stosunkowo niedużym budżetem. Dodatkową zaletą jest szybsza realizacja zamówień, poprzez skrócenie czasu dostawy zakupów do klienta. Sklep internetowy zyskuje w ten sposób bieżący dostęp do stale aktualizowanej oferty dostawcy. Hurtownie dropshipping zapewniają ponadto oszczędność czasu, dzięki czemu sprzedawca może poświęcić się innym aspektom związanym z prowadzoną przez siebie działalnością.

Zarabianie na dropshippingu

Model dropshippingu pozwala zarabiać przede wszystkim na różnicach w cenach towaru. Współpraca z dużą liczbą dostawców daje możliwość uzyskiwania rabatów, których wysokość zależy od kilku czynników. Towary są następnie sprzedawane w e-sklepie w cenach detalicznych lub własnych. Warunki współpracy z hurtowniami można negocjować, jednak im wyższy rabat – tym lepiej. W najlepszej sytuacji są stali klienci dostawców, którzy otrzymują najbardziej atrakcyjne zniżki. Prowadzony sklep internetowy warto więc zintegrować z jak najpokaźniejszą liczbą hurtowni współpracujących w modelu dropshipping. W Polsce największą tego typu ofertą dysponuje platforma Sky-Shop.pl – obecnie do dyspozycji sprzedawców pozostawiono kilkadziesiąt możliwości integracji sklepu oraz outsourcingu magazynowego.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *