sklep internetowy

Jaki sklep internetowy wybrać?

Popularność branży e-commerce sprawiła, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie handlu online. Z uwagi na duże zapotrzebowanie powstało wiele platform, które to umożliwiają. Każdy e-sklep posiada inne funkcjonalności, dlatego ważne, aby na samym początku swojej przygody z e-biznesem dokładnie przeanalizować wszystkie dostępne na rynku opcje. Wybór odpowiedniego oprogramowania może wydawać się trudnym i skomplikowanym procesem, ale z odrobiną wiedzy stanie się to wyłącznie formalnością. Jakie rozwiązania oferuje rynek? Na co zwracać uwagę? Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu!

Czym są platformy e-commerce?

Wraz ze wzrostem popularności branży e-commerce, wzrosło także zapotrzebowanie na rozwiązania umożliwiające szybkie i łatwe tworzenie sklepów internetowych. Każdy z e-sklepów musi mieć wiele funkcjonalności, które ciężko byłoby samemu zaimplementować na swojej stronie WWW. W odpowiedzi na konkretne potrzeby przedsiębiorców, powstało na rynku wiele platform e-commerce, dzięki którym budowa własnego sklepu internetowego jest dużo prostsza.

Platforma e-commerce to oprogramowanie, która umożliwia zarządzanie swoim e-biznesem. Takie rozwiązanie pozwala między innymi na:

  • dodawanie i usuwanie produktów ze swojego asortymentu,
  • przyjmowanie zamówień i wystawianie faktur,
  • integrację z bramkami płatniczymi, umożliwiającymi dokonywanie płatności online,
  • zarządzanie wysyłkami (m.in. dzięki integracji z firmami kurierskimi),
  • kontakt z klientem, poprzez zastosowanie formularzy kontaktowych i funkcji czatera,
  • marketing online, dzięki blogowi oraz odpowiedniej optymalizacji SEO.

Przed wyborem platformy e-commerce, która wesprze nasz e-biznes, warto zadać sobie kilka podstawowych pytań. Jak dużo produktów chcę sprzedawać? Jak często będę wprowadzał zmiany w ofercie? Czy zdecyduję się na sprzedaż wielokanałową, np. poprzez inne marketplace’y, takie jak Allegro? I przede wszystkim – jaki rodzaj platformy wybiorę? O tym, jakie opcje są dostępne obecnie na rynku, przeczytasz w dalszej części artykułu!

Jakie są rodzaje platform e-commerce?

Sklepy internetowe różnią się funkcjonalnością, wyglądem, a nawet sposobem, w jaki dokonuje się na nich zakupu. Wszystko zależy od preferencji właściciela firmy. W Polsce najpopularniejsze są aktualnie cztery różne rodzaje platform e-commerce. Należą do nich:

  • Platformy typu Open-Source

Są to darmowe platformy oferujące dużą elastyczność. Umożliwiają konfigurację e-sklepu w dowolny sposób – wszystko dzięki dostępowi do kodu źródłowego. Korzystanie z takiego rozwiązania wymaga jednak ponoszenia dodatkowych kosztów, takich jak np. zakup hostingu. Co więcej, aby w pełni wykorzystać jej potencjał, potrzebna jest dość złożona wiedza z zakresu programowania.

  • Platformy Software as a Service (SaaS)

Platformy SaaS działają w systemie abonamentowym. Oznacza to, że korzystanie z nich wymaga cyklicznych opłat. W ramach pakietu możemy w szybki sposób skonfigurować swój sklep internetowy, natomiast w przeciwieństwie do platform typu Open-Source, zasób dostępnych funkcji jest znacznie ograniczony.

  • Platformy oparte na płatnej licencji

Wymagają większych nakładów finansowych, m.in. na opłatę rocznej licencji oraz zatrudnienia agencji, która zajmie się pełnym wdrożeniem wszystkich funkcjonalności do sklepu internetowego. Są one natomiast najbardziej rozbudowane. Najczęściej decydują się na nie duże przedsiębiorstwa.

  • Dedykowane platformy e-commerce

Rozwiązanie wybierane przez firmy, które potrzebują wdrożenia niecodziennych funkcji, które umożliwią chociażby sprzedaż nietypowych produktów. Dedykowane platformy pozwalają także na integrację wielu zewnętrznych systemów, które są niezbędne do funkcjonowania Twojego e-biznesu.

Do najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce należy Shoper, WooCommerce, czy też PrestaShop, którego oficjalnym partnerem jest doradca internetowy WeNet – zespół specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem nowoczesnym e-sklepów.

Kto tworzy sklepy internetowe od podstaw?

Z uwagi na rosnącą popularność e-handlu, powstaje coraz więcej rozwiązań, dzięki którym można stworzyć swój sklep internetowy samodzielnie. Trzeba natomiast pamiętać, że nie będzie on bardzo rozbudowany, a projekt graficzny będzie powtarzalny. Internauci stawiają na unikalność, dlatego lepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z doradcą internetowym. Co jeszcze otrzymasz od zespołu specjalistów WeNet?

  • Zoptymalizowany pod kątem SEO sklep internetowy
  • Certyfikat SSL, który zabezpieczy Twój e-sklep
  • Zestaw wskazówek, dzięki którym będziesz odnosić sukcesy w branży e-commerce

Jeśli wejdziesz na WeNet.pl, będziesz mógł skorzystać z bezpłatnej wyceny swojego projektu – specjaliści oszacują jego wartość na podstawie analizy Twoich potrzeb i oczekiwań. Nie zwlekaj więc ani chwili dłużej! Zostań właścicielem nowoczesnego sklepu internetowego!

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *