ecommerce

Jak osiągnąć sukces w e-commerce?

Zacznijmy od tego, czym właściwie jest e-commerce. Najprościej mówiąc jest to rodzaj handlu prowadzony w internecie, choć płatność oraz dostawa towaru lub usługi może być dokonana już poza siecią. Najpopularniejsze formy handlu elektronicznego to różnego rodzaju sklepy internetowe, portale aukcyjne oraz serwisy ogłoszeniowe. Jak założyć własny sklep internetowy i osiągnąć sukces?

Zalety e-commerce

  • Praca w dowolnym miejscu. Wystarczy jedynie urządzenie z dostępem do internetu, a ten jest praktycznie wszędzie,
  • Mały koszt rozpoczęcia działalności. Popularna metoda, jaką jest dropshipping pozwala płacić za towar dopiero po sprzedaży, więc jedynym kosztem jest dostęp do odpowiedniej platformy oraz do internetu,
  • Zarobek 24/7. Sklep internetowy, w przeciwieństwie do tych stacjonarnych, nigdy nie jest zamknięty, więc zarabiamy przez cały czas.

Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku

  1. Wybór odpowiedniej platformy, która będzie obsługiwała taki sklep. Przed wyborem warto przeanalizować wady i zalety każdej z nich, a dopiero potem dokonywać wyboru,
  2. Opcjonalnie wybór domeny oraz hostingu. W zależności od wyboru ewentualnej platformy, kwestia hostingu oraz domeny może leżeć po naszej stronie lub po stronie platformy,
  3. Wybór oferowanych produktów, dostawców, pośrednika płatności itp.
  4. Konfiguracja sklepu. Po założeniu sklepu internetowego zostaje jeszcze odpowiednie konfiguracja, która zależy od własnych preferencji.

Co dalej?

Po założeniu sklepu internetowego zostaje już tylko kwestia odpowiedniej promocji. Nawet najlepszy sklep z najbogatszym asortymentem i przystępnymi cenami nie będzie przynosił dochodu, jeśli ludzi na niego nie trafią. Możliwości zdobywania ruchu są różne, a to, które będą najlepsze zależy od naszego budżetu na reklamę. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć:

  • pozycjonowanie, które sprawia, że sklep pojawia się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • influencer marketing, czyli współpraca z wpływowymi osobami, które zareklamują sklep np. na blogu, instagramie lub youtube,
  • płatna reklama np. na Facebook’u, w Google itp.

Kursy e-commerce

Powyższe mogą okazać się niewystarczające dla wielu osób, które wolałyby być przeprowadzone bardzo dokładnie przez każdy aspekt zakładania własnego sklepu. Dla takich osób powstały kurs e-commerce, który dostępne są w internecie.

Co powinny zawierać dobre kursy?

  • wiele godzin materiałów wideo,
  • nagrania,
  • fachową obsługę klienta,
  • prywatną grupę na Facebook’u,
  • częste webinary,
  • Sesje Q&A na żywo.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *